Mitsubishi Corporation investerer i WiTricity, et firma, der sælger trådløse opladningssystemer til plug-in-elbiler, meddelte WiTricity i en pressemeddelelse torsdag.
Det specifikke beløb, som Mitsubishi investerede, blev ikke oplyst, men det var en del af en for nylig lukket investeringsrunde på 34 millioner dollars og blev foretaget gennem den japanske virksomhedsgigants datterselskab i USA.
Mitsubishi Corporation er moderselskab for bilproducenten med samme navn og er involveret i flere andre brancher. Ud over mulige bilanvendelser er Mitsubishis Urban Development Group interesseret i trådløs opladning til mulige “smarte byer” -applikationer.
“WiTricitys trådløse opladning er afgørende for at realisere næste generations by- og infrastrukturtjenester, der fanger skiftet til EV / autonom kørsel,” sagde Mitsumasa Icho, leder af Urban Development Group, i en erklæring.
Trådløs opladning i parkeringsbygning – WiTricity
Trådløs opladning i parkeringsbygning – WiTricity
Trådløs opladning, som bruger et magnetfelt til at overføre strøm mellem en netforbundet pude på jorden og en modtagepude monteret på bilen, har været langsom til at komme i gang kommercielt, men WiTricity er fremkommet som hovedafspiller.
Efter at det købte Qualcomms patenter til trådløs opladning i 2019, sagde WiTricity, at det havde mere end 1.000 patenter over hele verden relateret til teknologien.
BMW 530e plug-in hybrid var den første produktionskøretøj fra enhver bilproducent på det amerikanske marked med en trådløs opladningsplade – med WiTricity-teknologi. Virksomheden sagde, at McLaren Speedtail superbil også bruger sin teknologi, men Speedtail er et ekstremt lavt volumen køretøj.
Den nuværende generation af Mercedes-Benz S-klasse plug-in-hybrid skulle tilbyde trådløs opladning – også i USA – men Mercedes trak ideen tilbage.
Join The Discussion